امروز : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 09:13:29
کد خبر: ۲۱۶۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
گفت‌و‌گوی تفصیلی با عبدالله رضیان
من از ابتدا که وارد عرصه رقابت های انتخابات شدم اعلام کردم که به هیچ جریان و یا طیف سیاسی وابستگی ندارم. من بعنوان یک فرد مستقل وارد گود انتخابات مجلس شدم.

به گزارش تیتر امروز، او به قولش عمل کرد. در حالیکه تنها چند روزی از آغاز بکار مجلس دهم می گذشت از پیشنهاد گفت و گوی ما به گرمی استقبال کرد و حرفهایش را بدون سانسور با مردم در میان گذاشت.

این درحالی بود که بعد از اتفاقات رخ داده در جریان رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس دهم موجی از گلایه ها او را احاطه کرده بودند. وقتی ما هم با همین پرسش مصاحبه را آغاز کردیم انتظار این بود که بد قلقی بکند. اما با اینکه به تازگی رخت قضاوت از تن بدر کرده و لباس سیاست پوشیده خیلی با حوصله و دقیق از ماجرای انتخابات هیات رئیسه گفت.

کلام او ناگفته های زیادی را روشن کرد.از گفته های او اینگونه بر می‌آید که روزهای پیش روی برای مازندران و نمایندگانش آفتابی خواهد بود. هر چند که هنوز زخم های بزرگ و جانکاهی که در گذشته سایش چرخ دنده های شهرستان نگری بر پیکره مازندران وارد کرده کاملا التیام نیافته است اما مرحمی که این مرد قضا و همقطارانش برای درد های دیار علویان تامین و تعریف کرده اند می تواند روند رو به توسعه استان را شتابی قابل قبول ببخشد.

همه این اتفاقات هنگامی قابل تامل و دفاع خواهد بود که از مرحله حرف به عمل در آید. عبدالله‌رضیان سیاست مدار تر از مدت زمان حضورش در خانه ملت نشان می دهد. شاید ترکیب او و 11 منتخب دیگر استان در پایان دوره دهم بتواند نمره قبولی از افکار عمومی دریافت کنند و با کارت قرمز مردم در پای رقابت یازدهم مجلس مردود اعلام نشوند. انسجام و همدلی شعار همه آنهاست که بر زبان رضیان جاری می شود. ماحصل این گفت و گو را در ذیل می خوانید:

این روزها بعد از انتخاب علی لاریجانی بعنوان رئیس مجلس بحث‌هایی در باره اینکه شما بعنوان کاندیدای برگزیده از اردوگاه اصلاح طلبان به عارف رای نداده اید مطرح شده است. نظرتان را در‌این‌باره بگوئید؟

من از ابتدا که وارد عرصه رقابت های انتخابات شدم اعلام کردم که به هیچ جریان و یا طیف سیاسی وابستگی ندارم. من بعنوان یک فرد مستقل وارد گود انتخابات مجلس شدم. نشستی با جریان اصلاح طلبان استان داشتم و درباره مسایل مختلف با آنها مذاکره کردیم. به آنها اعلام کردم که به دلیل موقعیت شغلی ام، وابستگی به هیچ حزبی ندارم. من قاضی بودم. تنها بر این نکته تاکید داشته و دارم که حامی دولت روحانی بوده و خواهم بود. می خواهم به روحانی کمک کنم.

رای من در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی بوده و دیدگاهم حمایت از دولت تدبیر و امید است. پایبندی به ولایت فقیه از اولویت های اصلی من است. عقیده دارم از برخی شبهات باید پرهیز کرد و بر اساس قانون جلو رفت.

در ماجرای انتخابات محلی هم همین اصول مد نظرم بود و با این اصول تصمیم‌گیری کردم و در ادامه راه هم بر همین اساس در مواجهه با اتفاقات تصمیم می گیرم. حالا ممکن است برخی از این تصمیم‌ها به مزاج اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان خوش نیاید. من تابع قانون و نظام هستم و این اصل مهم در تصمیم گیری هایم است.

می گویند شما از بانیان اصلی در تاسیس و راه اندازی فراکسیونی به نام فراکسیون مستقلین هستید. در این باره توضیح بدهید؟

بله درست است. 4 جلسه هم در این باره تشکیل دادیم تا نامی برای آن انتخاب کنیم. البته من در مجموعه فراکسیون امید هم چندین بار شرکت داشتم و نقطه نظرات خودم را اعلام کردم. اینکه بعضی از دوستان فکر می‌کنند که بنده در جلسات فراکسیون امید شرکت نکردم، دلیلش این بوده که بنده عکسی از حضورم در جلسه را منتشر نکردم که ظاهرا برای دوستان، عکس خیلی ملاک است! در مورد انتخابات هیات رییسه به گونه ای عمل کردیم تا همسو با مردم باشیم. من در همایش های مختلف هم اعلام کردم؛ هم به خلاقیت های طبق اصولگرا و هم به توانمندی های اصلاح طلبان اعتقاد و ایمان دارم. اگر دوستان امید از من اعلام حمایت کردند، صرفا بعنوان یک اصلاح طلب صرف نبوده بلکه بخاطر حمایت من از دولت تدبیر و امید بوده است.

من بعنوان یک نیروی مستقل وارد عرصه انتخابات شدم. فراکسیون مستقلین بدون شک شکل خواهد گرفت و قطعا به دنبال آن هستیم که جریانی تاثیر گذار باشیم. برخی از دوستان توقعاتی از من داشتند در حالیکه من بر اساس اندیشه ها و تفکراتی که بر آنها پایبندی دارم تصمیم می گیرم.

به هر حال شما بعنوان یک فردی که وارد گود انتخابات شده و سیاست را پیشه خود کردید اکنون باید دیدگاه سیاسی مشخصی داشته باشید؟

من چه در گذشته که قاضی بودم و چه در حال حاضر که بعنوان وکیل مردم در خانه ملت هستم دیدگاهی بینابینی داشتم. ما 90 نفر در مجلس هستیم که در حال راه اندازی فراکسیون مستقلین هستیم. الان با حمایت های ما نیروهای امید و مستقلین در هیات رئیسه دارای 8 کرسی شده اند و این اتفاق بزرگی است.

اما برخی از سایت ها و رسانه ها در فضای مجازی تصمیم گیری های شما در خانه ملت را درباره انتخاب رئیس مجلس زیر سوال برده اند. آنها بر این نکته پافشاری دارند که شما اصلاح طلبان را دور زدید؟

نه اصلا اینگونه نیست. من بارها با صراحت اعلام کرده ام که وامدار هیچ جناح و یا گروه سیاسی نیستم. من با هیچ رسانه ای تاکنون مصاحبه جدی نداشته ام . روزنامه خبر شمال تنها رسانه ای است که چه در دوره انتخابات و چه بعد از آن مصاحبه های من در آن چاپ شده است. من صراحتا گفته‌ام و الان هم تکرار می کنم که نه اصلاح طلب صرفم و نه اینکه اصولگرا. من وقتی در جلسه ای اعلام کردم که به دکتر روحانی رای دادم این برداشت اشتباه برایشان پیش آمد. الان هم اعلام می کنم که حامی دولت خواهم بود. چون روحانی را قبول دارم.

لطفا بفرمائید در انتخابات رئیس مجلس کدام یک از نمایندگان مجلس به چه کسانی رای دادند؟

با قاطعیت اعلام می کنم که غیر از یک نماینده، بقیه همگی به لاریجانی رای دادند.

چه چیزی باعث شد تا شما لاریجانی را بر دکتر عارف ترجیح بدهید؟

چند عامل در این انتخاب، تاثیر گذار بود. اولا اینکه مصلحت نظام را در نظر گرفتیم. اگر عارف انتخاب می شد، بیم آن می رفت که در اداره مجلس التهاباتی بوجود آید و این برای دولت و نظام خوب نبود. از طرف دیگر منافع ملی حکم می‌کرد که لاریجانی را انتخاب کنیم. او تجربه خوبی در اداره مجالس دوره های گذشته داشت و قادر بود که در همراهی با دولت اتفاقات خوبی را برای آینده مردم رقم بزند.

حالا حدود 10 روزی از آغاز بکار مجلس در دوره دهم گذشته و شما جزو نیروهای جدیدالورود به خانه ملت هستید. در این مدت چکار کردید؟

اولا که فراکسیون های مختلف هنوز شکل نگرفته است. اما من فعالیت هایم را از همان 7 اسفند که منتخب مردم شدم شروع کردم. در این مدت نظارت و بررسی عملکرد برخی از دستگاههای اجرایی، شناسایی و آشنایی بیشتر با مشکلات پیش روی حوزه انتخابیه ام در مرحله نخست و در ادامه معضلات پیش روی استان در مرحله بعدی در دستور کار ما بوده است.

این اتفاقات تا چه حد می تواند برای رفع کاستی های برجای مانده از گذشته موثر باشد؟

ما اکنون در تلاشیم، فراکسیون نمایندگان البرز نشین را در خانه ملت بوجود آوریم. این فراکسیون شامل نمایندگان استان های مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و البرز خواهد بود. در این فراکسیون تلاش خواهیم کرد تا مشکلات مشترک این استان‌ها با قدرت بیشتری پیگیری شود. می خواهیم مطالبات بر جای مانده مردم این منطقه با جدیت پیگیری شود.

حدود 50 نماینده عضو این فراکسیون هستند که چالش های مطرح در زمینه آب و کشاورزی مهم ترین موضوعات مورد بحث در آن است.

وقتی نام علی اصغر یوسف نژاد بعنوان عضو هیات رئیسه در خانه ملت مطرح شد، احساس خوبی به مازندرانی ها دست داد. به نظر می رسید که گزینه های دیگری برای این مورد مطرح شده بودند اما چطور شد نام یوسف نژاد به میان آمد؟

در مجمع نمایندگان، طی جلساتی که داشتیم قرار بر این شد تا از هر فردی که در رای گیری های داخلی دو طیف امید و اصولگرایان برای هیات رئیسه رای آورد همه ما بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی اش حمایت کنیم.

یوسفیان ملا در انتخابات درون گروهی اصولگرایان رای لازم را نیاورد. اما یوسف نژاد رای آورد. ما هم وقتی نام او برای هیات رئیسه مطرح شد همه با هم تلاش کردیم تا او رای بیاورد. او جدای از اینکه از کدام جناح و یا گروه سیاسی باشد ابتدا ظرفیتی برای استان ماست و بعد هم ما وظیفه خودمان می‌دانستیم به هر روش ممکن برای او و موفقیتش تلاش کنیم.

از انتخاب رئیس مجمع نمایندگان در استان چه خبر؟

طی جلسات ابتدایی که داشتیم .فعلا احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس بعنوان رئیس موقت انتخاب شده و نانواکناری هم نایب رئیس شد. نیاز آذری از بابل نیز سخنگوی مجمع برگزیده شد. اما قرار است برای انتخاب اصلی به زودی جلسه‌ای برگزار شده و نفرات اصلی را انتخاب کنیم. این انتخاب یکساله خواهد بود.

گفتید از 7 اسفند تا کنون رصد در باره مدیران دستگاههای اجرایی استان را در دستور کار داشتید. آیا نتیجه این رصد ها می‌تواند باعث کنار گذاشته شدن برخی از مدیران شود؟

بله. قطعا اینگونه خواهد بود. مدیرانی که ضعیف باشند به درد استان نمی‌خورند. آنها باید در باره مشکلات حوزه تحت امر خود پاسخگو باشند. مجمع تصمیم دارد تا در جلسات ویژه‌ای که برای این موارد تشکیل خواهد داد، مدیران را فرا خوانده و استیضاح کند. البته این موضوع شامل استاندار هم می شود و برای عملکرد او در مجمع نظر قطعی می دهیم. باید از فرصت ها برای توسعه استان بهره‌گیری کرد. مدیری که عملکرد مناسبی ندارد باید جای خود را به فرد قوی تری بدهد.

یکی از بحث هایی که در روز اول شروع بکار،ذهن نمایندگان افکار عمومی را بخود مشغول کرد شماره صندلی هایی بود که برای هریک از نماینده ها اعلام شد. این شماره ها بر چه اساسی برگزیده و اعلام می شود؟

بر اساس آئین نامه داخلی مجلس برای هر نماینده یک صندلی در نظر گرفته می شود. این صندلی ها از طریق سیستم های رایانه ای، بصورت رندومی قرعه کشی شده و شماره هر نماینده اعلام می شود. شماره صندلی در تصمیم گیری ها اصلا ملاک محسوب نمی‌شود.

کار در خانه ملت برای نمایندگان مازنی با انسجام همراه بود. قبول دارید؟

بله. خوشبختانه شروع خوبی داشتیم. مدت های طولانی بود که نماینده ای از استان در هیات رئیسه نداشتیم. در آغاز راه این اتفاق خوبی برای شمال کشور بود.

خدا کند در ادامه راه مسایل جناحی این انسجام را به هم نزند.

آینده را کسی نمی تواند پیش بینی کند. اما در مجمع همه متفق القول هستند تا بعنوان بازوی توانمند برای توسعه استان بعنوان یک کلانشهر تلاش کنند. الان فضایی بوجود آمده که همه یکدیگر را دوست دارند. نگاه ها از شهرستانی بودن به منطقه ای تغییر پیدا کرده است.

یعنی می توان امیدوار بود که مازندران شاهد اتحاد نمایندگانش حتی برای یک دوره کوتاه باشد؟

بله. تا کنون چنین انسجامی در میان وکلای خانه ملت دیده نشده بود. به نظرم همه تلاش می کنند این دوره متفاوت با گذشته باشد. اولویت ها در مجمع بر اساس نیازهای استان بدون در نظر گرفتن حوزه های انتخابیه است. البته سعی می کنیم در تصمیم گیری ها حق مردم منطقه ای ضایع نشود.

مثلا اگر الان در مجمع بخواهند رای گیری در باره منطقه آزاد تجاری در یکی از نقاط استان داشته باشند ، هیچ اختلاف نظری بوجود نخواهد آمد؟

سوال سختی است. اینکه بگویم هیچ چالشی وجود ندارد شاید اغراق آمیز باشد، اما تلاش ها برای این است تا بهترین تصمیم ها که نفع استان در آن باشد گرفته شود. فکر می کنم ما الان در کلیات به توافقاتی رسیده ایم و هنوز وارد جزئیات نشده ایم. به نظر من، همه این مسائل در تعامل نماینده ها با هم قابل حل است. باید در اینگونه موارد ظرفیت ها مورد بررسی قرار گیرد.

اما استان ما استانی خطی است که هر منطقه ای دارای پتانسیل‌هایی است و نمایندگان هر منطقه در گذشته قول هایی به مردم داده بودند. حالا اگر این موارد مطرح شود چگونه می توان با آن برخورد شود که مورد قبول همه باشد. مثل دولت می گوید ما تنها می توانیم یه منطقه آزاد در استان داشته باشم. حال یک منطقه آزاد و چند مدعی. کنار آمدن با این موضوع کمی سخت است . قبول دارید؟

به نظرم در اینگونه موارد باید در‌باره مسایلی بحث کنیم که امکان رسیدن به نتیجه وجود داشته باشد. شروع کار تا الان خوب بود. شاید در باره مسایل سخت تر هم راهکاری برای برون رفت از بن بست بیابیم. اگر بتوانیم نقطه اتصالی میان سه نقطه مطرح برای انتخاب بعنوان منطقه آزاد ایجاد کنیم فکر می کنم بتوان به نتیجه واحدی رسید.

اگر شمارش تعداد نمایندگان را در نظر بگیریم باید حدود 8 نماینده مرکزی استان را در برابر 4 نماینده شرق و غرب مازندران قرار بدهیم. این بخودی خود کفه ترازو را به نفع شما سنگین خواهد کرد!

نمی‌خواهیم شرقی و غربی بازی در بیاوریم. باید استان را بصورت کلان نگاه کنیم. اعتقاد دارم نباید وجه تمایزی میان نقاط مختلف استان قائل شد. همه مثل یک تن باید برای توسعه استان تلاش کنیم.

اگر خاطرتان باشد، در گذشته نگاه های اشتباه باعث شده بود تا در غرب استان دیدگاهی بوجود آید که برای توسعه منطقه لازم است استانی غربی تشکیل شود. نمی خواهیم کارها به گونه ای پیش برود که از این دست اتفاقات را بار دیگر شاهد باشیم. هر نقطه ای از استان قابلیت‌هایی دارد که باید براساس آن قابلیت‌ها تصمیم‌گیری شود. دیدگاه ما بر توسعه همه مناطق استان است.

در دولت گذشته تعدادی از مقامات ارشد دولت از غرب استان بودند اما در عمل توسعه ای را در استان شاهد نبودیم چون نگاه اشتباهی در میان تصمیم گیران بوجود آورده بود. باید نگاه ها تغییر کند. مازندران، از گلوگاه در شرق تا رامسر در غرب است و محدود به منطقه خاصی نیست.

اختلاف نظرها در گذشته آسیب‌های جدی به شمال وارد آورده است. الان بودجه های خوبی به استان های دیگر اختصاص داده شده که مردم مازندران و شمال کشور از آن بی نصیب بوده اند. درست است؟

بله. در مجلس 289 نماینده وجود دارند که هر یک از آنها تلاش دارند تا برای منطقه خود بودجه ای بگیرند. مجلس محل جنگ برای احقاق حق است. الان بودجه های خوبی برای سواحل جنوبی کشور اختصاص یافته و سواحل خزر با این همه زیبایی نادیده گرفته شده است. چانه زنی در میان نماینده هاست که این مهم را عملی و محقق می کند.

شما الان برای کدام کمیسیون کاندیدا شده اید؟

دو کمیسیون صنعت و معدن و تجارت و حقوقی مجلس را مد نظر قرار دارم اما هنوز مشخص نشده در کدام کمیسیون خواهم بود. البته شاید کمیسیون حقوقی را حذف و بجای آن کمیسیون کشاورزی را انتخاب کنم.

شما حقوق دان هستید . می خواهید به کمیسیون صنعت بروید؟

الان در مجلس 55 حقوق دان داریم. برای هر کمیسیون وجود یک حقوق دان ضروری است. اینکه تخصص من حقوق است الزامی برای عضویت در کمیسیون حقوقی ایجاد نمی کند.

از اتفاق 12 نماینده بگذریم. الان شما با ادیانی نماینده دیگر حوزه تان چقدر تعامل دارید؟ آیا این قول را به مردم می دهید که بعد از تجربیات ناموفق گذشته این بار دو حقوق دان با هم و در کنار هم تعامل خوبی برای توسعه شهر داشته باشند؟

بله. قطعا اینگونه خواهد بود. جلساتی در این باره با هم داشتیم . می دانیم که نباید اختلافات سلیقه ای را وارد تصمیم گیری های مهم بکنیم.

اما شما و ادیانی اختلاف نظر های اساسی مثل تفکرات سیاسی دارید؟

تصمیم گرفته ایم این مباحث را در تصمیم گیری های حوزه دخالت ندهیم. مطالبات زیادی در حوزه وجود دارد که در حال تلاشیم تا نهایت سعی خودمان را برای حل آنها انجام دهیم. تصمیم هر یک از ما الان تصمیم دو نفره ماست. نمی خواهیم مشکلاتی شخصی سدی در راه توفیقات این حوزه باشد.

می گویند چون شما با رای بالا در دور اول به مجلس راه یافتید و در دوره دوم انتخابات از ادیانی حمایت کردید، او را به نوعی مدیون خودتان کردید؟

این از گمانه زنی شما رسانه هاست ولی من ایشان را یک همکار و همراه خوب می بینم. ولی ما دو نفر حقوق دان هستیم و تلاش ما برای توسعه حوزه و ایجاد رفاه برای مردم خواهد بود.

دنیای سیاست پیچیدگی های زیادی دارد. من اولویت کاری ام مصالح مردم است. در این باره با ادیانی هم به توافق رسیده ایم.

مثلا اگر مدیری ضعیف تشخیص داده شود برای جایگزینی او چگونه عمل می کنید؟

من با این تفکر که مدیری را بگذاریم که در دوره بعدی انتخابات بتوانیم از طریق او رای بگیریم موافق نیستم. مردم از بینش و دانش سیاسی بالایی برخوردارند. این را در انتخابات به اثبات رسانده اند. مردم به کار و تلاش نماینده رای می دهند نه تبلیغات انجام گرفته از سوی یک مدیر اجرایی. قطعا در پالایش مدیران با هم به توافق می رسیم و بعد نفر جایگزین را معرفی خواهیم کرد.

الان به نظر شما مدیریت حاکم بر استان چگونه است؟

متاسفانه فضای مدیریتی حاکم بر استان فضای خوبی نیست. نیاز به دگردیسی دارد و در حال حاضر برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی به حال خود رها شده اند و برخی مدیران داعیه فراتر از آن چه که هستند را دارند!

نظرتان را درباره عملکرد شخص استاندار بگوئید؟

در حال حاضر نمی توانم در این باره چیزی بگویم. قرار شده اعلام نظر در این باره نظر کل مجمع و از طرف سخنگو باشد. من هم تابع نظر مجمع نمایندگان استان هستم.

بزرگترین معضل موجود در استان را چه چیزی می دانید؟

اینگونه به نظر می رسد که با توجه به پتانسیل های موجود در استان نباید بیکار داشته باشیم اما این موضوع چالش بزرگ استان شده است.

برای برون رفت از این چالش راهکار شما چیست؟

ظرفیت های موجود را به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. الان معادن ذغال سنگ البرز مرکزی ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد . اما برخی کج اندیشی ها باعث شده تا راندمان این صنعت خوب نباشد. تعداد زیادی از صنایع کوچک و بزرگ در استان خاموش رها شده اند. بزرگترین نیاز آنها سرمایه در گردش است. متاسفانه بانک های استان در این باره ضعیف عمل کرده اند. در بحث گردشگری هم ظرفیت های خوبی داریم که مغفول مانده است. مازندران قطب کشاورزی کشور است اما حمایت درستی تاکنون صورت نگرفته است اگر همه این موارد را کنار هم بگذاریم به نظر می رسد که می‌توان شغل های مورد نیاز جوانان را تامین کرد.

در حوزه انتخابیه شما چالش‌های کارگری بخصوص در نساجی مازندران همواره یکی از مشکلات اساسی بوده است. مدت طولانی از قول های دولت مردان برای سامان بخشیدن به این کارخانه‌ها می گذرد و تاکنون تنها حرف تحویل مردم داده اند، شما هم در سخنرانی هایتان بر حل این مشکل تاکید داشته اید. برنامه شما در این باره چیست؟

نساجی را باید در سه بخش بررسی کرد. نساجی شماره یک که فعلا فعال است و 200 نفر در آن کار می کنند. نساجی شماره دو که در چند سال گذشته زمین اش هم واگذار شده و دیگر نامی از آن باقی نمانده است. نساجی شماره سه که بالاترین تنش را داشته و بعد از واگذاری به یک سرمایه گذار ترک اکنون با یک شیوه غیر قانونی به شخصی دیگر واگذار شده است. سرمایه گذار ترک بر اساس قراردادی که داشت متعهد شده بود تا 2 هزار شغل ایجاد کرده و کارخانه را توسعه دهد اما در عمل اینگونه نشد و او بصورت غیر قانونی این کارخانه را بعنوان بخشی از بدهی اش به شخص مورد نظر واگذار کرد. حالا آن شخص ، ادعا دارد که کارخانه زیان ده است و به همین دلیل تعدادی از نیروهایش را تعدیل کرده است. اما بررسی های کارشناسان حکایت های دیگری دارد. طی نشستی که با فرد مورد نظر داشتیم، تاکید کردیم که او اکنون ملزم به اجرایی کردن تعهدات سرمایه گذار ترک است. من در برابر هرگونه کار خلاف قانون مقاومت خواهم کرد. او حق تعدیل نیرو را نداشت . قرار است در نشست مجددی این مسایل را بررسی کنیم.

الان چند راهکار در مقابل داریم. یک اینکه مجموعه را از دست او بگیریم و به کسی بدهیم که توان کار داشته باشد و نساجی را احیاء کند. دوم اینکه بحث ادعایی الم بیگی در باره زیان ده بودن کارخانه به دقت بررسی شده و در این باره تصمیم گیری شود. اما این را با اطمینان می گویم که هیچ کس حق و اجازه فروش زمین نساجی را ندارد چون زمین بخاطر بدهی های گذشته توقیف است .از طرف دیگر دستگاه‌هایی در کارخانه است که باید برای بهره گیری از آنها فکری شود.

اما تیم فوتبال نساجی مازندران بعنوان شناسنامه فوتبال مازندران در شرایط خوبی قرار ندارد. آیا برای این مهم هم فکری شده است؟

بله. من خودم فوتبالیست هستم و درد مردم شهر را در این باره درک می کنم. صحبتهایی با پرهام مالک نساجی داشتیم. قرار شد کمک کنیم تا نساجی برای صعود با لیگ مهیا شود. احتمالا مربی بومی بر سر تیم خواهد آمد. فعلا صحبت از محمود فکری است.

کار در مجلس سخت تر است یا در لباس قضاوت؟

من سال‌های طولانی لباس قضاوت بر تن داشتم و با اطمینان می گویم با رسیدن به جایگاه نمایندگی چیزی به من افزوده نشده است. جایگاه مجلس می تواند انقلابی در باره خدمت رسانی به مردم ایجاد کند. باور کنید امکان انجام به همه شعارها نیست. شرایط بگونه ای است که نمی توان همه ایده ها را به عمل تبدیل کرد. اما من وظیفه خودم می دانم نهایت تلاشم را برای ایجاد رفاه مردمی که به من رای داده و مرا منتخب خود برگزیده اند انجام دهم. قانونگذاری و حضور پررنگتر در این عرصه وظیفه ماست. تلاشم بر این است که شرمنده مردم نباشم. در این دوره بالاترین ضربه را خانواده می خورند. دیگر همانند گذشته فرصتی برای پرداختن به امور خانواده نیست. در یک جمله باید بگویم رویا پردازانه تفکر کردن در باره مجلس منطقی نیست.


مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
1
1
برادر مستقل
خودت هم می دونی نهایتا در قائمشهر 13هزار رای داشتی .
50 هزار نفر دیگه به خاطر اینکه تو لیست قرار گرفتی بهت رای دادن .
بیچاره مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
آقای سردبیر دیدی حالا دم خروس کی معلوم شد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
سلام .اقای جوانی هم در لیست اصلاح طلبان بودند .تعداد ارای ایشان را هم دیدیم.
رضیان پیروز قاطع انتخابات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
ما نفهمیدیم حسینی نفر دوم اصلاحات بود یا جوانی؟؟؟
پاسخ ها
رضیان پیروز قاطع انتخابات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
مدیر سایت بی زحمت جواب من را بدهد
مدیر پایگاه با سلام و عرض ادب
چند بار در مورد این موضوع بین اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قائمشهر و حوزه انتخابیه رای گیری بعمل آمد که در آخرین مرحله آقای جوانی توانستند اکثریت آرا را بدست آورند.
تیترامروز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخابرات داخلی
شهروند خبرنگار داخلی
عصر ساري داخلي
تعرفه داخلي تبليغات
پيامكي داخل
تلگرام صفحات داخلي
مازند اسپرت