سعید شریعتی در نقد روضه جنجالی «کریمی» در اعتماد نوشت:
*متاسفانه سيطره مداحاني كه با شيوههاي مجلسگرمكني و نمايش مذهبي و به مدد مولتي مديا و تريبون پيدا كردن در رسانه ملي خود را بر علماي اهل منبر غالب كردهاند، مناجاتخوانيهاي شبهاي ماه رمضان را به نازلترين وجه خود فرو كاسته است.
*اظهارات يكي از مداحان مشهور و پرحاشيه كه هيچكس نميداند چرا اينقدر دسترسي تام و تمام به تريبونهاي عمومي دارد در شبهاي گذشته محل بحث جدي و خدشهدار شدن احساسات بسياري از مومنان روزهدار و مواليان حضرات معصومين شده است.
* بدون هيچ تحقيقي ميتوان سوگند خورد كه اين داستان مجعول، تخيلي، وهن صريح حضرت اباعبدالله الحسين و حضرت صديقه كبري سلامالله عليهاست.
*اين الگوها داستانهاي فراواني از قصه مصطفي ديوانه، تا طيب حاج رضايي و ... در دهه 40 شمسي فراوان در منابر و محافل مداحان و روضهخوانان ارايه ميشده است كه عموما هم قصد بيان آنها جذب جوانان عيارپيشه و لوطيمسلك به بساط اهل بيت بوده است.
*جاي تعجب است كه هيچيك از روحانيان و مراجع ديني تا كنون به اين جسارت واكنش نشان ندادهاند.
*رييس
صدا و سيما كه به دليل مشابهت بخشهايي از سريال پربيننده پايتخت با
صحنههايي از يك فيلم قبل از انقلاب دستور شداد و غلاظ برخورد و توبيخ
سازندگان آن سريال را صادر ميكند و آن سريال نيمهكاره رها ميشود، هيچ
واكنشي نسبت به اين جسارت صريح از خود بروز نداده است.
اما خب
افرادی نظیر جلیل محبی(دبیر سابق ستاد امر به معروف) و علی سیستانی(از
فعالان رسانهای اصولگرا)، همچنان حامی «محمود کریمی» هستند.
از معدود واکنشهای میانه و معتدل، همین واکنش سید عباس صالحی بود که شاید پذیرفتنیتر به نظر میرسد، البته افرادی مثل مصطفی تاجزاده هم نسبت به ماجرا واکنش نشان دادند، اما خب جنس واکنش طوری بود که از انتشار آن معذوریم!