امروز: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ -
کد خبر: ۱۱۲۱۳۳
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
به بهانه چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور:
رییس مرکز فوریتهای پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سامانه اتوماسیون اورژانس مازندران با ثبت تمامی ماموریت ها برای سهولت کار این مجموعه راه اندازی شد.

به گزارش تیتر امروز به نقل از ایسنا،یحیی صالح طبری بمناسبت چهل و چهار مین سالروز تاسیس اورژانس کشور در مازندران در مورد خدمات این سازمان، اظهار کرد:۹۱ پایگاه اورژانس در مازندران وجود دارد که شامل۳۴پایگاه شهری، ۵۶ پایگاه جاده ای و ۱پایگاه هوایی می شود.

وی تصریح کرد: اورژانس مازندران با ۱۴۷ دستگاه آمبولانس، یک مرکز ارتباطات، ۳ مرکز پیام بوده که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به درخواستهای اورژانسی برای بیماران و مصدومین است .

رییس اورژانس مازندران‌ خاطرنشان کرد : تعداد متوسط ماموریتها ۱۱هزار مورد در ماه است که بیشترین آمار ماموریتهای غیرتصادفی مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده و همچنین در ایام تابستان و زمان استفاده مردم از دریا کمپهای ساحلی و درایام نوروز، کمپهای سلامت نوروز توسط اورژانس دائر می شود .

صالح تبری در مورد تربیت و جذب نیرو های اورژانس گفت: تربیت اورژانس یار طرح منتخب اورژانس مازندران است که در اورژانس کشور پذیرفته شده و در شهرهای محمودآباد و فریدونکنار انجام می شود .

وی از راه اندازی سامانه اتوماسیون در اورژانس مازندران خبر داد و افزود: تمام ماموریتها از طریق این سامانه انجام می شود که‌موجب برچیده شدن فرمهای کاغذی، سهولت دسترسی به فرمهای ماموریت، سرعت در انجام ماموریتها شده است.

رییس اورژانس مازندران یادآور شد: راه اندازی سامانه MCMC و پایش لحظه ای تختهای بیمارستانی و سهولت در نقل و انتقال بین بیمارستانی از مزایای این سامانه است .

صالح طبری در مورد امکانات فعلی سازمان اورژانس مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر اورژانس با همه امکاناتی که نام برده شد، آماده ارائه خدمت است، بیان کرد: با توجه به آمار بالای ماموریتها شاید در تماسهایی که مردم می گیرند و شرح حال می دهند با کمک تلفنی مشکل حل شود و نیاز به اعزام امبولانس نباشد و یا در زمانی که آمبولانس برای یک مورد غیر اورژانس اعزام می شود جایی دیگر مورد اورژانسی پیش بیاید و آن لحظه آمبولانس نزدیک نیست .

وی با بیان اینکه مردم در زمان تماس با حفظ خونسردی به سوالات کارشناسان پاسخ و آدرس دقیق دهند، تصریح کرد:مواردی داریم که تماس گیرندگان به دلیل استرس و اضطرابی که دارند زود عصبانی می شوند و پرسنل اپراتور را که همکاران خانم ما هستند با الفاظ رکیک مورد دشنام قرار می دهند و یا به دلیل اعزام یک آمبولانس در ماموریت و لزوما اعزام آمبولانس از پایگاه دورتر یا در ترافیک ماندن یا دادن آدرس نادرست که طبعا آمبولانس کمی دیرتر به محل می رسد مورد ضرب و شتم افراد در صحنه قرار می گیرند که نیازمند همکاری مردم و آگاهی رسانی است .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
نامزد‌های بهترین عکس خبری جهان در سال ۲۰۲۰ جایزه خرس‌طلایی برای فیلم «شیطان وجود ندارد» فرش قرمز فیلم محمد رسول‌اف در جشنواره برلین شیوع کرونا؛ در قم چه خبر است؟ تصاویر تماشایی از اجرای امیرعباس در جشنواره وضعیت دانشجویان ایرانیِ مقیم چین در قرنطینه واکنش‌های عصبی شهاب حسینی در جشنواره تصاویر |نیکی کریمی در نشست خبری «آتابای»
صدای «ابی» سرعت رانندگی را افزایش می‌دهد؟! صحبت‌های دانشجویانی که امروز از چین برگشتند نصیریان: وقتی مهرجویی گفت بیا، دویدم رفتم / فیلم فیلم/ صحنه های سانسور شده بازی ایران_اسپانیا فیلم/ زیباترین گل های جام جهانی تا این لحظه امیرعباس کچلیک: ماهی ۵۰ میلیون درآمد دارم اشک ها و لبخندهای فینال لیگ قهرمانان عمل جراحی بهداد سلیمی با موفقیت انجام گرفت+ویدیو مراسم حرکت میلیونی عاشقان حرم اباعبدالله الحسین(ع) + فیلم همایش شیرخوارگان حسینی + فیلم