گزارش تصویری
۱/۹
مطالب پیشنهادی
۱/۲
تیتر امروز/ پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان
اجرای طرح نهضت آسفالت و پیادهرو سازی از طرحهای عمرانی شهرداری ساری بوده است که در سالهای اخیر مورد اهتمام مدیریت شهری در مرکز مازندران قرار گرفت اما برخی از معابر از چشم متولیان دور ماند و یا به دلایلی طرح پیادهرو سازی اجرا نشد.
به گزارش تیتر امروز: داشتن معابر آسفالته و پیادهروهای تمیز و استاندارد از حقوق به حق شهروندان است که از سوی شهرداری به عنوان نهاد خدمات رسان در شهرها باید مورد توجه قرار گیرد.
آسفالت معابر و خیابانهای سطح شهر یکی از خواستههای به حق شهروندان است، اما برخی اوقات معابر شهری به دلیل حفاری دستگاههای مختلف دچار آسیب میشوند. برخی از معابر هم به دلیل قدمت زیاد فرو رفته ناهمواریهایی را ایجاد کرد که راه رفتن را برای شهروندان دچار مشکل میکند.

اجرای طرح نهضت آسفالت و پیادهرو سازی از طرحهای عمرانی شهرداری ساری بوده است که در سالهای اخیر مورد اهتمام مدیریت شهری در مرکز مازندران قرار گرفت اما برخی از معابر از چشم متولیان دور ماند و یا به دلایلی طرح پیادهرو سازی اجرا نشد.
خیابان مازیار که در مجاورت بوستان ولایت، راه آهن، خیابان خاقانی، کوی کارمندان و خیابان شیخ طبرسی قرار دارد نسبت به یک دهه اخیر به دلیل وجود اداره کل دادگستری مازندران از پرترددترین معابر شهری محسوب میشود.
طی تماسهای تلفنی و ارسال عکس از پیادهروهای این خیابان توسط برخی از شهروندان به تیتر امروز خواستار انعکاس مشکل ناهموار بودن معابر در خیابان مازیار و پیگیری آن از مسئولان شهری شدند.

در این زمینه «طهماسبی» معاون عمرانی شهرداری منطقه دو ساری با اشاره به اینکه طرح پیادهروسازی در بیشتر معابر شهری منطقه دو اجرا شده است، گفت: طرح پیادهرو سازی در خیابان مازیار و رازی اجرا نشد در خیابان مازیار به دلیل تکمیل نشدن شبکه فاضلاب شهری و در خیابان رازی به دلیل اجرای فاز سوم طرح ابن شهرآشوب بوده است که اجرای فعالیت عمرانی را به تعویق انداخت.
او با اشاره به اینکه در خیابان مازیار در عمق 13 متر باید خاک برداری شود و به تبع آن آسفالت صورت گیرد، افزود: شبکه فاضلاب شهری باید به تمام منازل اطراف منشعب شود و این طرح سبب کندهکاری مجدد بعد از پیادهرو سازی خواهد شددکه برای شهرداری مقرون به صرفه نیست.
طهماسبی ساخت مجتمع تجاری تفریحی در ادامه بوستان ولایت را از دیگر عوامل برای تخریب آسفالت و دور برگردان در مقابل اداره کل دادگستری مازندران دانست و تصریح کرد: انتقاد مردم از ایجاد ناهمواری و دست انداز در پی تخریب تردد کامیونتها به جا بوده است اما شهرداری بعد از هر لکه برداری مجددا شاهد شکست آسفالت میشود.
او ادامه داد: اجرای آسفالت مناسب از سوی شهرداری زمانی مقرون به صرفه و عقلانی است که خاکبرداری مجتمع سازی در بعد از بوستان ولایت به اتمام برسد.

آسفالت معابر و خیابانهای سطح شهر یکی از خواستههای به حق شهروندان است، اما برخی اوقات معابر شهری به دلیل حفاری دستگاههای مختلف دچار آسیب میشوند. برخی از معابر هم به دلیل قدمت زیاد فرو رفته ناهمواریهایی را ایجاد کرد که راه رفتن را برای شهروندان دچار مشکل میکند.
اجرای طرح نهضت آسفالت و پیادهرو سازی از طرحهای عمرانی شهرداری ساری بوده است که در سالهای اخیر مورد اهتمام مدیریت شهری در مرکز مازندران قرار گرفت اما برخی از معابر از چشم متولیان دور ماند و یا به دلایلی طرح پیادهرو سازی اجرا نشد.
خیابان مازیار که در مجاورت بوستان ولایت، راه آهن، خیابان خاقانی، کوی کارمندان و خیابان شیخ طبرسی قرار دارد نسبت به یک دهه اخیر به دلیل وجود اداره کل دادگستری مازندران از پرترددترین معابر شهری محسوب میشود.
طی تماسهای تلفنی و ارسال عکس از پیادهروهای این خیابان توسط برخی از شهروندان به تیتر امروز خواستار انعکاس مشکل ناهموار بودن معابر در خیابان مازیار و پیگیری آن از مسئولان شهری شدند.
در این زمینه «طهماسبی» معاون عمرانی شهرداری منطقه دو ساری با اشاره به اینکه طرح پیادهروسازی در بیشتر معابر شهری منطقه دو اجرا شده است، گفت: طرح پیادهرو سازی در خیابان مازیار و رازی اجرا نشد در خیابان مازیار به دلیل تکمیل نشدن شبکه فاضلاب شهری و در خیابان رازی به دلیل اجرای فاز سوم طرح ابن شهرآشوب بوده است که اجرای فعالیت عمرانی را به تعویق انداخت.
او با اشاره به اینکه در خیابان مازیار در عمق 13 متر باید خاک برداری شود و به تبع آن آسفالت صورت گیرد، افزود: شبکه فاضلاب شهری باید به تمام منازل اطراف منشعب شود و این طرح سبب کندهکاری مجدد بعد از پیادهرو سازی خواهد شددکه برای شهرداری مقرون به صرفه نیست.
طهماسبی ساخت مجتمع تجاری تفریحی در ادامه بوستان ولایت را از دیگر عوامل برای تخریب آسفالت و دور برگردان در مقابل اداره کل دادگستری مازندران دانست و تصریح کرد: انتقاد مردم از ایجاد ناهمواری و دست انداز در پی تخریب تردد کامیونتها به جا بوده است اما شهرداری بعد از هر لکه برداری مجددا شاهد شکست آسفالت میشود.
او ادامه داد: اجرای آسفالت مناسب از سوی شهرداری زمانی مقرون به صرفه و عقلانی است که خاکبرداری مجتمع سازی در بعد از بوستان ولایت به اتمام برسد.