همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مرکز استان و مدیران شهرستانی، مدیرعامل و معاونان آبفاشهری مازندران و خانواده معظم شهدا، ۱۳۱ هزار متر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و میز خدمت الکترونیکی در سطح استان به صورت نمادین در ساری افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش تیتر امروز به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، مدیرعامل شرکت در این مراسم با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سالهای اخیر گفت: این عوامل به کاهش میزان تولید آب شرب منجر شد، بنابراین از طریق اصلاح شبکه آبرسانی سعی در جلوگیری از هدر رفت آب نمودیم.

مهندس ذاکری، به حمایتهای مسولان استانی و نمایندگان مجلس در اجرای طرحهای آبرسانی اشاره و تصریح کرد: آب و فاضلاب شرکتی خدمات رسان است  و همکاران ما تلاش می کنند در این دو بخش خدمات شایسته ای را به مردم و مسافران ارایه نمایند.

وی،  در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از آب سد شهید رجایی و تصفیه خانه آب سلیم بهرامی برای تامین آب شرب مشترکین شهر ساری اشاره کرد  وافزود: در حال حاضر ۵۰۰ لیتر از آب شرب مورد نیاز مشترکین این شهر از طریق این تصفیه خانه تامین می شود، با اقدماتی که درحال انجام است می توان ۱۵۰۰ لیتردر ثانیه آب شهر ساری را  با استفاده از ظرفیت این تصفیه خانه تامین نمود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، به بیان عقب ماندگی استان نسبت به میانگین کشوری در بخش فاضلاب  پرداخت و اظهار داشت:  برای جبران این عقب ماندگی و افزایش میزان جمعیت برخوردار از طرحهای فاضلاب، با پیگیری های صورت گرفته تسهیلات مورد نیاز از بانک توسعه اسلامی درحال دریافت است.

مهندس ذاکری، با بیان اینکه مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری درحال بهره برداری است، گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی انجام شده، آمادگی داریم مدول دوم  تصفیه خانه فاضلاب این شهر را در ۳ ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی از مردم خواست با نصب و جاری سازی انشعاب فاضلاب کارکنان این شرکت را در اجرای طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب یاری رسانند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در این مراسم با بیان اینکه طرحهای آبرسانی خوبی در شهر ساری در حال اجراست، گفت: طرح فاضلاب نیز با سرعت در این شهر انجام می شود.

دکتر یوسف نژاد، به تلاش مجموعه آب وفاضلاب در خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: این کوشش شبانه روزی قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان ساری نیز در این مراسم، ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی وتسلیت ایام فاطمیه ، بر پاسداری از ارزشهای امام و شهدا تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ نابی که امام و شهدا برای ما به ارمغان گذاشته اند را حفظ کنیم نقشه های شوم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب می شود.

رضایی ضمن قدردانی از تلاشهای آب و فاضلاب شهری استان در ارایه خدمات به مردم، افزود: چنانچه مدیران  خدمت به مردم را فرصت و نعمتی برای خود بدانند، مشکلات مردم برطرف می شود.

وی با اشاره به افتتاح ۳۸ پروژه با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان در شهر ساری  طی ایام دهه فجر ، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با افتخار به ۴۰ سال گذشته و امید به آینده  مسیرش را ادامه خواهد داد.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب  وفاضلاب شهری مازندران نیز در سخنانی، با بیان اینکه خدمات ۲۲ گانه شرکت در ابتدا در شهرهای ساری، بابل، قائمشهر و آمل  راه اندازی شد ، گفت:  به منظور ارایه خدمات گسترده و تکریم ارباب رجوع  این خدمات را در سطح استان تعمیم دادیم.

مهندس لطفی ، ضمن اشاره به راه اندازی میز خدمت الکترونیکی در تمامی شهرهای استان مازندران گفت: هم اکنون این خدمات  برای تمامی هم استانی های عزیز قابل دریافت است.

وی، از آموزش ۳۲۹ دفتر پیشخوان دولت در سطح مازندران به منظور ارایه خدمات ۲۲ گانه خبر داد و گفت: این خدمات از طریق پورتال شرکت  قابل دسترسی است.

مهندس لطفی، ادامه داد: بناداریم درآینده خدمات شرکت از طریق سامانه ۱۲۲ نیز به مشترکین ارایه  شود.

 

مدیر امور آبفاشهری ساری نیز با اشاره به اجرای  ۱۷۱۳۵ متر اصلاح و ۷۴۸۳ متر توسعه شبکه آبرسانی در این شهر گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، فعالیتهای عمرانی در شهر ساری متوقف نشد.

بهزار برارزاده، با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی و خدمات ۲۲ گانه شرکت در این شهر فعال است، افزود: مشترکین برای ثبت درخواست خدمات به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند.

در پایان این مراسم، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ساری و مدیرعامل آبفاشهری مازندران از تاسیسات آبرسانی شهید داداشی شهر ساری بازدید کردند.

گفتنی است طرح توسعه شبکه آبرسانی استان با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات در نواحی فاقد شبکه  به طول ۷۰ هزار متر و اعتبار ۶۹۳۰۰ میلیون ریال و  برخورداری ۱۵۰۰۰ خانوار  و اصلاح شبکه آبرسانی استان با هدف تامین آب مورد نیاز و فشار مناسب و کاهش هدر رفت آب به طول ۶۱ هزار متر و اعتبار ۶۱۲۰۰ میلیون ریال و برخورداری ۱۱۰۰۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم  و نیز میز خدمت الکترونیکی با هدف افزایش سرعت و دقت در کار، ایجاد اشتغال، رضایتمندی مردم و افزایش سلامت اداری با اعتبار ۵۰۰۰ میلیون ریال  در  سطح استان مازندران افتتاح و راه اندازی شد./ خزرنما