امروز: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ -
کد خبر: ۱۰۰۰۷۹
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
دو کارآموز ناسا با کمک اطلاعات کپلر یک سیاره ابر زمین کشف کرده اند که در فاصله ۲۲۶ سال نوری قرار دارد.

اخبار علمی ,خبرهای علمی,ناسا

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، دو کارآموز ناسا و گروهی از ستاره شناسان آماتور با استفاده از اطلاعات تلسکوپ فضایی کپلر، یک سیاره ابر زمین کشف کرده اند.

این سیاره K۲-۲۸۸Bb نام گرفته و تقریبا دوبرابر زمین است. طبق اطلاعات به دست آمده K۲-۲۸۸Bb در فاصله habitable zone ستاره خود قرار دارد. همین امر کارشناسان را نسبت به وجود حیات در سیاره امیدوار کرده است.

به هرحال «ابر زمین» مذکور در فاصله ۲۲۶ سال نوری و در صورت فلکی Taurus قرار دارد. طبق اعلام ناسا احتمال می رود بدنه سیاره صخره ای یا مانند نپتون غنی از گاز باشد.

جالب آنکه به گفته محققان اندازه این «ابر زمین» میان سیارات خارج از منظومه شمسی نادر است. آدینا فینستین یکی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه شیکاگو و رهبر این پژوهش می گوید: این کشف بسیار جالبی است.

K۲-۲۸۸Bb در یک منظومه ستاره ای به نام K۲-۲۸۸ قرار دارد که حاوی دو ستاره کم نور و سرد است که با یکدیگر ۸.۲ میلیارد کیلومتر فاصله دارند. فاصله بین این دوستاره معادل ۶ برابر فاصله بین خورشید و زحل است. حجم ستاره درخشان تر نصف است و ستاره دیگر یک سوم حجم خورشید است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی هنگامیکه «فینستین» و «مکنا بریستو» (دانشجوی دانشگاه کارولینای شمالی) کارآموز بودند با جاشوا اشیلدر فیزیک اخترشناس مرکز گودارد ناسا همکاری می کردند.

نظرات شما